ŠKOLNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE
1. Strategie pro kompetenci k umělecké komunikaci (4.1.)
- Soustavně žáka vzděláváme o technice provedení a dějinách uměleckého oboru - etudy, průprava, skicy, a tím ho vedeme k pochopení a správnému uchopení samotného díla, otevřeně se žákem diskutujeme o uměleckých zážitcích a tím usměrňujeme jeho vkus a estetické vnímání,
- budujeme žákův osobitý projev na základě jeho vlastního zpracování zadaného úkolu.
2. Strategie pro kompetenci osobnostně sociální (4.2.)
- Nezapomínáme na individualitu žáka a to především ve skupině a kolektivní výuce, uvědoměním sama sebe mu pomáháme budovat jeho sebevědomí,
- preferujeme aktivní výuku - pravidelně na hodinách zadáváme úkoly a hodnotíme jejich provedení,
- účastníme se se žáky soutěží, přehlídek a tím podporujeme jejich odpovědnost za své či společné dílo,
- udržujeme kontakt s rodiči především formou třídních přehrávek či účastí na hodině a dáváme jim možnost se informovat o průběhu studia, hodnocení a výsledcích, za pomoci rodičů se tak vytvářejí pracovní návyky žáka.
3. Strategie pro kompetenci kulturní (4.3.)
- Vytváříme příležitosti k prezentaci žáků - koncerty, představení, vernisáže tímto i udržujeme kontakt s rodiči a dáváme jim možnost se informovat o průběhu studia, hodnocení a výsledcích žáka,
- formou výměnných koncertů, představení a jiných společných akcí spolupracujeme se školami v našem městě, regionu a zahraničí,
- dáváme příklad žákům vlastní účastí na kulturních akcích.
Ačkoli nejsou všechny děti hudebně nadané, hodiny muzicírování velmi prospívají jejich mozku. Podle amerických odborníků totiž takové lekce zlepšují rozvoj myšlení a paměť. Hodiny hudby tak pomáhají nejen bystřit sluch, ale mají vliv i na kognitivní funkce.
Že se po roce studia hudby u dětí zlepší jejich sluch není nic zvláštního. Ale zajímavé je to, že se ve srovnání s dětmi, které hudební hodiny nedostávají, výrazně zlepší verbální paměť, gramotnost, prostorové myšlení, matematické myšlení a IQ," tvrdí profesor psychologie Laurel Trainor z McMaster University v kanadském Hamiltonu